Gojenie się tatuażu – objawy część 1


Tatuaż jest raną i jej gojenie będzie zależne od wielkości tatuażu, wrażliwości miejsca, długości sesji i indywidualnych predyspozycji organizmu. Poniżej przedstawiam listę objawów, którymi nie należy się przejmować, bo są całkowicie naturalne.

- opuchlizna. Występuje zwłaszcza w przypadku długich sesji i tatuowania wrażliwych miejsc. Po ok. 3 dniach od zrobienia tatuażu powinna zacząć się zmniejszać. Jak duża może być? Ja, kiedy tatuowałam sobie wewnętrzną stronę ramienia miałam  opuchliznę taką, że ramię miałam grubości łydki ;) 4 dnia nie było już po niej śladu.

- zaczerwienienie. Skóra czerwieni się po ukąszeniu komara, a co dopiero, jak atakujemy ją setkami uderzeń igieł. W moim przypadku zaczerwienienia zawsze są duże i znikają po ok. 3 dniach. Znalazłam w Internecie informację, że jeśli zaczerwienienie sięga dalej niż 2cm od granicy tatuażu to trzeba je smarować maściami z antybiotykiem. Moje zaczerwienienia przeważnie są dużo rozleglejsze i mijają po 2, 3 dniach bez maści.

- łuszczenie się skóry. Jest to normalny objaw gojenia się skóry. Tak samo jak w przypadku innych ran. Należy pamiętać, aby bezwzględnie nie drapać się po tatuażu. Może być ciężko, ale trzeba się te 2 dni przemęczyć.

Popularne posty